The Founder

Foto saya
hi i'm Fiera, 17 years old (2013) . I love to watch Hannah Montana on Disney , that's why i called myself Fiera Montana.

Sabtu, 29 Oktober 2011

demam campak

 hari ni fiera blogwalking. then fiera jumpa satu web ni, web ni bagus sangat-sesangat sebab blog ni ada menerangkan cara-cara mengubati sesuatu penyakit secara tradisional. orang kata ubat cara tradisional ni lebih mujarab dari ubat pil. yup!kata-kata itu betul sangat-sesangat.dulu waktu kecik fiera pun pernah kena demam campak. fiera amalkan petua orang dulu. Syukur! semuanya okey.,tapi kalau kita kena teruk sesuatu penyakit, perlu sangat-sesangat kita berjumpa dengan doktor.
 
Setiap orang dikatakan akan terkena penyakit demam Campak sekurang-kurangnya sekali seumur hidup. Demam yang tinggi serta tidak turun suhunya diiringi dengan batuk dan sakit perut, adalah antara simptom demam Campak. Selepas demam reda, bintik-bintik merah yang gatal akan keluar pada kulit. Pastikan cepat mendapatkan rawatan doktor kerana jika demam terlampau tinggi suhunya boleh membahayakan nyawa. Walau bagai mana pun anda boleh mencuba beberapa petua di bawah untuk cepat menyembuhkannya. anda dinasihatkan untuk mengelak daripada terkena titisan hujan.


Petua Cepat Menyembuhkan Campak

* Makan aspirin seperti diarahkan. (Demam dikatakan akan sembuh dalam masa sehari)

* Makan sup ayam. Bintik-bintik akan keluar dengan cepatnya dan cepat sembuh.

* Minum air kelapa adalah amalan orang tua-tua dahulu untuk cepat sembuh

* Menyapu badan dengan air perahan daun mambu. Demam campak akan mengeluarkan bintik-bintik merah yang menggatalkan.

* Minum air limau dengan banyak

* Mandi air rebusan barli, dapat mengurangkan kegatalan.

source= http://kuchintaantik.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan