The Founder

Foto saya
hi i'm Fiera, 17 years old (2013) . I love to watch Hannah Montana on Disney , that's why i called myself Fiera Montana.

Sabtu, 29 Oktober 2011

kata kau !!!

 assalamualaikum=)
 
 okey! dalam kehidupan seharian kita pasti semua orang bercakap.tetapi cara percakapan kita
bagaimana? fiera kalau hari-hari cakap dengan kawan, fiera gelarkan diri fiera "kita".
 
KITA!! ramai juga kawan fiera yang menegur fiera,kenapa guna "kita"? 
jujurnya, fiera sebenarnya dari kecil lagi hanya menggunakan "kita" je.family fiera tak pernah ajar 
fiera n adik-adik cakap "aku". tu yang terbiasa sampai besar ni. kalau kita tengok hampir
semua orang menggelarkan diri sendiri menggunakan "aku" . 
 
fiera pernah jugak cuba cakap "aku". semua kawan-kawan fiera ketawa. diorang kata 
"aku" memang tak sesuai untuk fiera. hanya "kita" je . boleh pulak macam tu.haha.

tapi memang fiera tak boleh cakap "aku", nanti slang dia jadi lain. jadi macam budak baru belajar 
bercakap.

fiera= kita nak pergi kedailah
fiera= aku nak pergi kedailah 
 
haha, fiera punya dialog seharian memang yang warna biru tu. 
  
itupun ada orang kata "eeei...,gelilah.apa kita kita ni"
but, siapa kisah.haha. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan